Roeivereniging Rijnland

Oostvlietweg 63 2266 GN Leidschendam

Over Roeivereniging Rijnland

Rijnland is een actieve vereniging met ongeveer 500 leden waar je alle vormen van de roeisport kunt beoefenen. Je kunt al op twaalfjarige leeftijd met roeien beginnen, en ook op je vijftigste of nog later. Je traint fanatiek voor wedstrijden of je maakt mooie roeitochten door ons water- en vogelrijke gebied. Je kunt het hele jaar roeien behalve als het mist, vriest of stormt. Je doet het in je eentje (skiff), maar meestal met anderen. Roeien is een sport die nauwelijks blessures oplevert! Voor mensen met een lichamelijke beperking hebben we uitgebreide voorzieningen en voldoen we aan het keurmerk (on)beperkt sporten.

Om dit alles mogelijk te maken beschikken we over een grote en gevarieerde vloot van meer dan 100 roeiboten: er zijn boten voor acht, vier, drie en twee roeiers en éénpersoonsboten. Er zijn zowel wedstrijdboten als boten voor recreatief gebruik.

De accommodatie is heel ruim opgezet en bestaat uit twee royale loodsen voor de boten, een gloednieuwe ergometerruimte, een werkplaats en een gezellige sociëteit. Vanuit de sociëteit en de ergometerruimte heb je een fraai zicht op het water, kanaal de Vliet. Daarnaast biedt de accommodatie kleed- en douchegelegenheid.

Rondom het verenigingsgebouw is er veel buitenruimte. Tussen de twee grote botenloodsen is er een groot voorterrein. Dit maakt het manoeuvreren met de boten bij het in en uit het water halen heel makkelijk. Ook is er een groot terras voor de sociëteitsruimte en een ruim opgezette fietsenstalling.

De vereniging ligt direct ten oosten van Voorschoten aan het Rijn-Schiekanaal. Vanuit deze locatie hebben we prachtig roeiwater, zowel voor wedstrijdroeiers als voor recreatieroeiers, voor toertochten en voor marathons.

Roeivereniging Rijnland in het kort

Sporten