Ijsselrunners - Hardloop vereniging

Slotplein 139 2902 HR Capelle aan den IJssel
06 25024790 Klik om te bellen

Over Ijsselrunners - Hardloop vereniging

IJsselrunners is DE hardloop vereniging van Capelle aan den IJssel, Zuid-Holland. Per 1 september 2016 zijn wij officieel Atletiekunie lid.

De vereniging bestaat uit enthousiaste lopers, welke onder begeleiding van een aantal trainers de grote voordelen van het hardlopen ontdekken: je conditie verbetert, je bent heel sociaal bezig, je weerstand neemt toe, je valt er (vaak) van af en je humeur verbetert!

Wij hebben momenteel een drietal vaste trainingen: op dinsdagavond vanaf 19.30 uur, op woensdagavond vanaf 19.30 uur en zaterdagochtend vanaf 09.00 uur. De start is bij de sporthal Schenkel, Capelseweg 37. Hier is voldoende parkeergelegenheid aanwezig, maar natuurlijk ook fietsenrekken voor de echte sportievelingen.

Bij ons kan iedereen vanaf 18 jaar meetrainen. Elke training is er weer een gevarieerd programma. Eerst wordt een stukje warm gelopen, waarna het programma begint. Zo worden er intervals (kort en lang), krachttraining, bergtraining en cooptertest gedaan. Het programma wordt afgewisseld met loopschooltraining. Hierdoor worden de knieën, hamstrings, buik enz. extra getraind. Na de kerntraining is er een cooling down. Elke loper zal ervaren dat door het trainen met de groep je steeds lekkerder, beter en relaxter gaat lopen.

In de zomertijd wordt er veel getraind in het Schollebos en in de wintertijd vooral in de omgeving, waarbij rekening wordt gehouden met de veiligheid qua verlichte paden. Elke loper doet op eigen risico mee met de trainingen.

Enkele lopers spreken ook regelmatig af om met elkaar korte of langere duurlopen te lopen of om met elkaar naar een loopwedstrijd te gaan. Dit is geheel vrijwillig, maar met elkaar loopt het veel makkelijker: je hebt steun aan elkaar.

Mede doordat de vereniging van en voor de lopers is, kunnen we de contributie laag houden. Vanaf 1 januari 2018 bedraagt de contributie €25 per kwartaal. Hiervoor kan je 1, 2 of zelfs 3 x per week trainen.

Wil je meer informatie over de trainingen of een keer mee trainen bij "IJsselrunners", dan kan je altijd een mail sturen. Wij heten je van harte welkom bij onze vereniging.

Ijsselrunners

Ijsselrunners - Hardloop vereniging in het kort