Kaatsclub Amsterdam

06 11 64 62 98 Klik om te bellen

Over Kaatsclub Amsterdam

Kaatsen
De uitdrukking “wie kaatst kan de bal verwachten” kennen we allemaal, maar kaatsen in Amsterdam? Jazeker. Kaatsen is een balsport, waarbij wordt gespeeld met een klein balletje van ongeveer 4,5 cm. Kaatsen doe je met je hand, waarbij een kaatshandschoen mag worden gebruikt, om vervolgens een bal zo ver mogelijk ver weg te slaan. Kaatsen is een leuke sport, waarbij zowel behendigheid en snelheid van pas komen, als concentratie en tactiek. Het is voor alle leeftijden, voor mannen en vrouwen.
De vereniging bestaat al meer dan honderd jaar en is een van de oudste sportverenigingen in Amsterdam. Kaatsen is een zomersport en kan prima met andere sportactiviteiten gecombineerd worden.

Trainingen/oefenavonden
Iedere dinsdagavond van medio april tot medio september wordt er van 19.00-21.00 uur getraind en recreatief gekaatst op Sportpark de Eendracht.
Een prima gelegenheid om eens nader kennis te maken met de kaatsport.

Kaatsclub Amsterdam in het kort

Kaatsen