Koninklijke Amsterdamsche Roei- en Zeilvereeniging 'De Hoop'

Weesperzijde 1046 A 1091 EH Amsterdam

Over Koninklijke Amsterdamsche Roei- en Zeilvereeniging 'De Hoop'

De Koninklijke Amsterdamsche Roei- en Zeilvereeniging 'De Hoop' is opgericht op 26 mei 1848.

De Hoop' kent ongeveer 1000 leden, verdeeld over junioren (11 t/m 18 jaar), senioren en veteranen (ouder dan 27) in een verhouding van ongeveer 50/50 dames/heren. Ongeveer de helft van de leden is jonger dan 35 jaar.

'De Hoop' is een vereniging waar leden niet alleen komen om te roeien of te zeilen, maar waar het societeitsleven ook belangrijk is. Veel leden zijn actief als vrijwilliger, wat het mogelijk maakt om uiteenlopende activiteiten te organiseren, waaronder enkele toonaangevende roeiwedstrijden.

Het geheel gerenoveerde gebouw biedt ruimte voor veel boten en een breed scala aan verenigingsactiviteiten. Al eeuwen huist de vereniging aan de Amstel op een schitterende locatie midden in Amsterdam.

Onze deuren staan altijd open voor nieuwe leden.

Koninklijke Amsterdamsche Roei- en Zeilvereeniging 'De Hoop' in het kort

Roeien