Schoterplein 49 8448 RP Heerenveen
0627873961 Klik om te bellen

Over Aikido Friesland

Aikido Friesland is een dynamische Aikidoclub die op dinsdagavond trainingen verzorgt in Joure, op woensdagavonden in Gorredijk en op donderdagavonden in Heerenveen. Heb je belangstelling voor deze prachtige Japanse krijgskunst? Meld je aan voor een vrijblijvende, gratis proefles. Je kunt op ieder moment in het jaar instappen. Kijk op onze website voor het aanmeldformulier!

Aikido betekent “de weg om in harmonie te komen met Ki”. Het woord Ki is een breed begrip, letterlijk vertaald  is het “levensenergie”. In Aikido zoek je niet de confrontatie met de partner, ook niet als je aangevallen wordt. Je streeft ernaar om altijd vrij te kunnen bewegen, ondanks stress of druk van een aanval. Tijdens de training kijken we niet wie het beste is. We hebben dus ook geen wedstrijden.

Aikido is een systeem gericht op continue ontwikkeling, iedereen leert en daardoor verandert het Aikido wat je doet. Het doel van Aikido Friesland is om zoveel mogelijk mensen samen te laten trainen, jong en oud, mannen en vrouwen door elkaar en met elkaar. Tijdens de training werk je zowel mentaal als fysiek aan jezelf.

Het is niet makkelijk Aikido in een paar begrippen te vangen. Als je wilt weten wat Aikido is, zul je het moeten ervaren.

- Groeien en leren
- Samen werken